telegram_btn
Зателефонуйте нам +38 099 348 87 54 +38 067 418 87 04 +38 068 242 62 63
Українa, м. Шостка, вул. Прорізна, 20. Магазин "Автопідвіска"
ru en ua
fb insta youtube
Блог /

Категорії блогу

Блог Як зберегти підвіску автомобіля на вбитих дорогах

Навіть на ідеальних дорогах трапляються перешкоди, наприклад, "лежачий поліцейський". А що вже тут говорити про наші дороги, що місцями нагадують місячну поверхню, засіяну кратерами! Якщо у вашій місцевості встигли провести ямковий ремонт, то ямки стали горбками. Як за таких умов зберегти підвіску свого автомобіля в хорошому стані?

Вирішення цього завдання має дві складові:

  • власник авто набуває деяких навичок екстремального водіння,
  • підвіску автомобіля переводять на довговічні матеріали, що витримують великі навантаження.

І якщо друга частина вирішується просто, наприклад, за допомогою поліуретанової продукції від ПоліПро, про що трохи пізніше, то для реалізації першої частини потрібні досвід, поради фахівців і деякі знання фізики.

Давайте обговоримо основні дії водія при їзді вбитими дорогами.

Яма: пролітати чи сповільнитись?

Хоча підвіска для того і існує, щоб за рахунок пружних елементів приглушувати

 

Убитые дороги

удари об нерівність дорожнього покриття, все ж таки ця конструкція розрахована на певне навантаження. Як не вбити підвіску: не перевищити ліміти навантаження і не допустити ударів об кузов, що руйнують решту вузлів?

Згадаймо другий закон Ньютона, за яким сила (зокрема й сила удару) пропорційна масі та прискоренню. Маса машини в момент руху не змінюється, а прискорення можна зменшити, тоді пропорційно зменшиться сила удару. Отже, фізика підказує, що знизити навантаження на підвіску можна, подолавши нерівності за більший час, тобто на меншій швидкості. А "пролітаючи" перешкоду на великій швидкості і ударяючись об нього, ми збільшуємо силу удару.

Тому професійні водії радять знижувати швидкість перед ямами до 3 км/год. Це дозволить продовжити термін служби як сайлентблоків та амортизаторів, так і автомобіля загалом.

Перешкода: різке гальмування

Швидка їзда поганими дорогами іноді змушує різко загальмувати перед перешкодою. Навіть при повній справності системи гальмування ця дія надає велике навантаження на конструкцію підвіски, відчуваючи гумово-технічні деталі на міцність. При цьому ви можете стати причиною аварійного зіткнення з машиною, яка їде позаду вас. Адже різке гальмування на дорозі без поважної причини, тобто коли інакше неможливо запобігти ДТП, є порушенням правил дорожнього руху.

Крім того, при гальмуванні над ямою у автомобіля може спрацювати антиблокувальна система (АБС), від чого він стане некерованим.

Ми знову приходимо до висновку, що поганими дорогами краще їздити повільно, уникаючи раптового гальмування. Так буде менша ймовірність поломки в підвісці автомобіля.

Але якщо у вас немає можливості об'їхати яму, коли ви рухаєтеся по трасі в потоці машин на безпечній відстані? Можливо, у такому разі над ямою справді простіше пролетіти. Для цього перед самою нерівністю різко загальмуйте, а потім проїдьте яму накатом, відпустивши гальмо. Це можливо завдяки пружинній дії пружних елементів підвіски, які спочатку стискаються, а потім при розтисканні підкидають вгору передню частину машини, тому в момент проїзду над ямою тиск на підвіску мінімальний.

Попасти в пастку. Чи не влучити?

Якщо ви розумієте, що перед вами глибока вибоїна або калюжа, об'їхати яку немає можливості, а її переїзд може призвести до пошкодження днища або бампера, теж є прийом, що дозволяє уникнути сильного удару по підвісці.

Потрібно діяти таким чином, як у ситуації з "прольотом" над ямою, але додати поворот. Різко поверніть кермо так, щоб колесо, що входить у яму йшло зовнішньою дугою, а потім вирівняйте кермо. Це призведе до того, що колесо підніметься завдяки пружинній дії переднього стабілізатора поперечної стійкості, і сила удару буде меншою. Але на підвищеннях ці дії можуть призвести до перевертання машини.

Отже, грамотні дії можуть зменшити навантаження на підвіску на нерівних дорогах. А чи може надати спокій заміна пружних елементів на поліуретанові?

Поліуретанові сайлентблоки від "ПоліПро"

Загальновизнано, що поліуретан набагато міцніший за гуму і силікон, і за багатьма параметрами перевищує гуму в 2-5 разів, наприклад, за такими, як:

  • міцність на розрив, розтягування та скручування
  • стійкість до стирання та розповсюдження тріщин або розривів
  • інертність до дії агресивних речовин
  • Діапазон робочих температур.

Поліуретанові пружні елементи довговічні навіть за умов убитих українських доріг. При цьому правильний догляд підвіски автомобіля допоможе надовго забути про звернення на СТО.

Компанія "ПоліПро" пропонує повний асортимент деталей для підвіски з поліуретану: сайлентблоки, втулки та пружні елементи для інших вузлів.

Ми надаємо письмову гарантію 1 рік без урахування пробігу.

Підіб'ємо підсумок: набуття досвіду водіння в екстремальних умовах, перехід на надійні матеріали в конструкції підвіски та догляд за підвіскою автомобіля допоможуть зберегти машину у відмінному стані навіть в умовах наших убитих доріг.