Вічних шин немає. Тому важливо стежити за їх ступенем зношування, адже від цього залежить насамперед керованість автомобіля, а значить і безпека знаходження в ньому, а також витрата палива.
Середній термін експлуатації шин становить 5 років. За цей час на гуму руйнівно впливають тертя, деформації, перепади температур та агресивні речовини. Зношування відбувається непомітно, але може призвести до сумних наслідків, тому виробники рекомендують щомісяця контролювати тиск усередині кожної шини і не перевищувати допустиме навантаження.
Але якими є головні причини зносу шин і чи можна на них вплинути?
Причини зносу шин
Коли котиться колесо, гума стикається з такими навантаженнями:
І якщо на перші дві причини руйнування гуми водій вплинути практично не може (хіба що він не їздитиме по поганих дорогах), то третій фактор можна регулювати і таким чином продовжити час життя шин.
Як продовжити термін експлуатації шин
З одного боку, чим більший тиск і твердіша шина, тим менша деформація. Але тоді виникає ризик вибуху під час наїзду на гострий предмет. Тому перекачувати шини – не вихід.
З іншого боку, надто м'які шини можуть бути довговічними і мати гарне зчеплення, але їзда на них буде економічно невигідною.
Тому тут потрібна золота середина: щоб був гарний контакт із дорожнім покриттям, оптимальний тиск та налагоджена геометрія ходової частини. Так, проблеми в ходовій та її складовій – підвісці автомобіля – спричиняють швидке зношування шин та додаткові матеріальні витрати на бензин.
Звичайно, якщо колеса "їдуть у різні боки", то виникає волочіння шин. У такому разі потрібно відрегулювати розвал та сходження. Але люфти у вузлах підвіски теж роблять свій внесок у деформацію. Тим більше що кут осей залежить від стану сайлентблоків.
На що впливають сайлентблоки? Багато автовласників відзначають, що при поганому стані сайлент протектори "з'їдаються" дуже швидко і нерівномірно, наприклад, зсередини. У деяких моделях машин цей вплив помітно сильніший, у деяких – меншою мірою. Іноді добитися балансу сходження неможливо без заміни розбитих сайлентблоків.
Щоб рідше відволікатися на таку процедуру, пропонуємо замінити гуму в підвісці на поліуретан. Цей еластомер більш довговічний, стійкий до стирання, витримує в кілька разів більші навантаження, ніж гума, при скручуванні, розтягуванні та на розрив. На думку деяких виробників, перехід на поліуретан може уповільнити зношуваність шин у 2 рази.
Компанія "Полі Про" виготовляє точні копії оригінальних втулок та сайлентблоків для всіх марок автомобілів з поліуретану високої якості.
При виготовленні сайлентблоків металева обойма не запресовується, а вварюється, тому з'єднання виходить дуже міцним і довговічним, запобігаючи прокручуванням і люфтам. Тому ми впевнено даємо письмову гарантію на свої вироби на 1 рік незалежно від пробігу.
І не забувайте, що при агресивній їзді шини горять. А плавне водіння, тобто відсутність різких розгонів та гальмування, продовжують термін життя шин та водія.